CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday 14 February 2009

KDUK: Day 1 Jejak di bumi Anbiya' 20 Jan 2009

Dari London Airport ke Sharm El-Sheikh

Sampai di Airport London lebih kurang pukul 5.30 pagi. Special thanks to Syawal, Syam dan Kak Ita atas keikhlasan menghantar kami semua ke Airport. Selesai menunaikan solat Subuh di Multi faith Chapel, kami breakfast bekalan yang di bawa; sandwich n chicken nugget. Lepas Check in, Selamber je kami parking atas lantai di Airport tu buat macam rumah sendiri....sementara nak tunggu waktu berlepas.

Sampai masa kami berangkat meninggalkan bumi UK. Inilah kapal terbang yang kami naiki ( Easy Jet). Along angah memang tak sabar2 nak naik aeroplain, tapi bila dah lama dalam tu sibuk pulak tanya bila nak sampai.

Pukul 9.15 pagi bertolak dari London, sampai pukul 4.15 petang waktu di Sharm El-Sheikh @ 2.15 petang waktu UK. Selesai urusan claim luggage dan tukar duit kami beransur ke luar untuk dapatkan transport ke bandar dengan harga yang berpatutan. Di luar hari mulai gelap. Akhirnya setelah beberapa lama bernegotiate dengan pak-pak Arab yang mengerumuni kami Limousine di bawah ni jadi pilihan ( Egypt Royal Service).

Hantar Firdaus dan Fauzi ke bus Station dulu kemudian kami meneruskan perjalanan mencari hotel yang bersesuaian untuk bermalam, sementara Firdaus dan Fauzi ambil bas terus ke Cairo. Survey dua tiga hotel masih belum berpuas hati akhirnya kami decide terus ke Bandar. Turun je Limousine terus cari restaurant sebab perut dah mula berkeroncong. Sementara tu Ustaz Mizi survey hotel di kawasan berhampiran. Alhamdulillah, dapat hotelnya tapi harganya mahal dibandingkan dengan service yang disediakan. Tapi mengenangkan badan yang dah keletihan dan anak yang masih kecil, kami tiada pilihan. Bermalamlah kami di Sandy hotel.

Lepas Check-in hotel, solat dan berehat seketika kami keluar berjalan-jalan di Old Egypt, merasai suasana malam di Sharm El-Sheikh.Cari sim card untuk handphone, beli air, window shopping tengok2 jenis barangan yang diniagakan dan minum air tebu di gerai A'sir setelah 2 tahun tak menikmatinya.

Actually pemandangan malam di kawasan ni memang cantik. Berlatar belakangkan bukit bukau dan waterfall yang di suluhi lampu berwarna warni. budak berempat dalam gambar tu ternganga melopong tengok ahli silap mata mempersembahkan aksinya atas pentas tu. Malangnya gambar malam tak berapa clear......

Lepas tu kami pulang semula ke hotel merehatkan diri dan melelapkan mata. Esok....perjalanan harus diteruskan.