CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday 3 November 2010

Autumn 2010

Tika ini bumi empat musim bagai disimbah warna keorenan... walaupun baru beberapa hari musim sejuk / winter menjengah, pokok-pokok di sekeliling berubah warna. Dari kehijauan di musim panas yang lalu kepada warna keemasan, keorenan, coklat dan kekuningan......sebahagian besarnya sudah pun lerai jatuh ke bumi....musim luruh baru berakhir....pokok-pokok banyak juga yang dah tinggal ranting-ranting sahaja.
Musim luruh yang mungkin kali terakhir bagi kami di bumi empat musim ni......alhamdulillah, kami berkesempatan menikmatinya sepanjang jalan di bumi UK ni. Dari Wales ke England, dari England ke Scotland....panorama yang sungguh mengasyikkan. Lalu di jalan-jalan yang diteduhi pokok -pokok rendang keemasan. Kekadang menimbulkan rasa terharu di hati ini....mengenangkan mungkin ini kesekian kalinya menikmati keindahan seperti ini. Tapi kekadang timbul di hati apa bezanya dengan luruhnya dedaun pokok getah di belakang rumah mak dan abah. Cuma mungkin aku yang tidak menikmatinya sebagai satu keindahan....mungkin nanti sekembalinya ke sana kerinduan pada musim luruh di bumi empat musim membuatkan aku menghargai dedauan yang berguguran itu. Manusia....selalu lupa mensyukuri nikmat di sekelilingnya. Sering mengharap pada yang tidak diperolehnya!
InsyaAllah jika berkelapangan ingin sekali memasukkan entry permusafiran kami sepanjang cuti sekolah minggu lalu. Buat tatapan keluarga dan sahabat-sahabat di tanahair khususnya...


0 comments: