CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday 26 October 2008

Swansea



Swansea merupakan bandar yang boleh dikatakan wajib untuk pergi paling kurang 2 kali sebulan, kerana di bandar itulah tempat kami membeli barangan halal termasuk ayam dan daging yang menjadi keutamaan. Kebiasaannya kami pergi ke Swansea pada hari Sabtu kerana carboot diadakan pada hari tersebut. So....membeli belah dulu di carboot di sebelah pagi, menjelang tengahari baru kami ke kedai Exotica dan Asia Market membeli barangan keperluan.







Hampir setahun di UK, pergi ke Swansea hanya dengan tujuan tersebut selain kadang kala menziarahi rakan-rakan semalaysia yang tinggal di situ. Cuti sekolah kali ini, kami pergi ke Swansea untuk berjalan-jalan di kawasan pelancongan yang ada di bandar tersebut. Tarikan utama di Swansea pantai dan laut. Selain Mumbles yang selalu jadi sebutan kami juga berkesempatan ke Rockbay. Cuma cuaca pada hari tersebut tidak mengizinkan untuk berlama-lama di situ. Tidak hujan dan tidak panas, tetapi angin yang kuat bertiup membuatkan kami kesejukan. Tambahan aku dan Zalifah masih batuk dan selsema. Sempat merakamkan 2,3 keping foto kami pun menyusuri pantai tersebut dengan berkereta sahaja.


Di lain hari, bila cuaca dan keadaan mengizinkan kami berhasrat nak berjalan-jalan di sekitar pantai di Swansea. Oleh kerana tempatnya tak lah jauh sangat dari Lampeter, tak perlu tunggu cuti sekolah untuk ke sana. InsyaAllah.








0 comments: